Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 12 april 2017

Bråk

Hot verkar fungera bättre än mutor och uppmuntran i vår familj. För ett par veckor sedan blev jag irriterad på att A. och D. bråkade om precis allt, och sade att jag skulle ta och slänga en leksak varje gång det hände att de bråkade.

Då bråkade de inte på en vecka. De uttryckte själva hur kul det var när man hjälptes åt istället. Efter en vecka fick de en belöning och jag utlovade ny belöning veckan därpå. Men nu hjälper inget.

I morse hade vi handgemäng. Om vad, undrar ni? Jo, det fanns två pappmuggar, och D. hade fått den finaste. Till slut gav han den till A. i sann martyranda och A. gav den till Dong-Mei som sin vana trogen knycklade ihop den. Hon knycklar ihop allt.

A. rev D. och Dong-Mei i ansiktet så de fick rispor. D. lade sig ovanpå A. i hallen och tryckte ner henne mot golvet.

Varför? De har ju varandra, skulle det inte vara roligare att försöka göra det bästa av det istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar