Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 5 februari 2018

Bus

Jag ägnar mig åt tvätten, det gör jag ju nästan alltid. Jag har tagit ner hängd tvätt för att få tillgång till galgar att hänga ny tvätt på. Men när jag ska hänga nya tvätten är alla galgar borta. Dem har Dong-Mei tagit och hängt på sina syskons stege till våningssängen.

Hon strålar av lycka över detta fiffiga tilltag.

-Jag ha gjort ett bus! säger hon, hon läspar så fint på s:et.

Då har jag inte hjärta att förstöra det smarta, roliga buset för henne. Så nu har vi en hög våt tvätt som man inte kan hänga.

Måste komma ihåg att instruera A. och D. att de ska bli väldigt förvånade och kommentera att det hänger galgar på stegen till våningssängen. Annars kanske de bara hänger tillbaka dem, utan att fatta vilket jättekul prank det i själva verket är.

1 kommentar: