Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

söndag 26 april 2020

Hjärta och glasögon

Jag blir inlagd på Dong-Meis sjukhus. Jag undersöks med stetoskop och det framkommer att jag har en hjärtsjukdom. Lyckligtvis är behandlingen inte så besvärlig. Jag ska ligga på rygg i sängen bredvid den sjuka elefanten. Och så får jag salva på hjärtat.

När jag är frisk får  jag resa mig och gå hem. Men då hittar jag inte mina glasögon.

-Jag ser inget, säger jag.
-Har du blivit blind? undrar läkaren.
-Det kan kanske vara en biverkning av den där salvan, föreslår jag.
-Nejnej,  säger läkaren lugnande. Det var helt vanlig salva mot hjärtsjukdomar.

Dåså. Då behöver jag nog bara hitta glasögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar