Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 10 februari 2021

Vatten och välling

 Efter att ha fått kokande vatten över handen för femte gången tröttnade jag på vår designade men dumma vattenkokare. Den slängde jag helt enkelt på till tippen-högen.

Och så var det dags för Dong-Mei att få sin kvällsvälling. Hon älskar fortfarande det, ochdet innehåller väl typ allt, västa NASA-kosten, så det får hon dricka så länge hon vill.

-Men hur ska du göra vällingen? undrade hon.

-Vadå? sa jag.

-När den där grejen är trasig?

För Dong-Mei har inte sett någon koka vatten i kastrull, tydligen, Hon tror att enda sättet att få vatten till välling är att koka i vattenkokare. Men jag lugnade henne och sa att jag nog skulle klara att koka upp vatten till kvällsvällingen. 

När hon fick den såg hon misstänksamt på den.

-Nu ska vi se om den smakar som vanligt, sa hon.

Ja, låt oss se om kokande vatten smakar annolrunda om den kokas i vattenkokare, mikro, vedspis eller gasspis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar