Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 23 februari 2016

Life hacks: bilstol

Jag har kanske läst tidningen "Vi föräldrar" två gånger. "Mama" en gång. Det är inte min sorts tidning.

Det finns fullt av tips på sådant som jag inte oroar mig över, och därför behöver jag inte uppmuntras att oroa mig över det. Det handlar mycket om tips på hur man får barn att äta. Nyttiga grejer. Och hur man får barn att sova.

Jag undrar inget av detta. Det jag undrar, efter att det tog tio minuter att få in Elsa i bilstolen när vi åkte till dagis för att hämta A. och sedan en kvart (ja, på riktigt) att få in henne när vi åkte från dagis (och sedan fick hon sitta kvar i bilen medan jag löpte in och fångade D. från skolan, inte en gång till), jo, det jag undrar är:

Hur får man in en stark snart tvååring, som inte vill sitta i bilstol, i bilstol? Vilken kroppsdel tar man först, eller ska man lirka, muta, skälla? Förklara är naturligtvis inte ett alternativ, men jag gör det ändå. (Men, Elsa, hur ska vi kunna hämta A. och D. om du inte sätter dig i bilen? Vi hinner inte hela vägen. Som om hon var med på noterna där.)

Om någon har ett tips på det så hör av er. Kanske är "Vi föräldrar" också intresserade.

1 kommentar:

  1. Jag har tyvärr inga tips, bara att jag känner igen mig. Och det tror jag de flesta gör som har eller har haft 2-4-åringar. Min 3,5-åring har nästan alltid nåt krångel för sig när jag hämtar från dagis och han ska in i bilen. Helst vill han sitta fram i bilen och trycka på alla knappar, suck.

    SvaraRadera