Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 25 juni 2016

Grattis

Konstiga saker folk har sagt till mig när jag har kommit hem med nytt litet ljuvligt barn.

-Grattis, eller vad säger man? (Grattis funkar bra, tack!)
-Jahaa...men grattis...? (Grattis funkar bra, tack!)
-Ojdå, jag visste inte att ni inte kunde få barn... (Jo, det kunde vi, grattis funkar bra, tack!)

Det bästa någon har sagt till mig när jag har kommit hem med nytt litet ljuvligt barn.

- Är han er?! Vad duktiga ni är! (Jag vet, det gick inte på en kafferast. Tack!)
- Grattis! (Tack!)



2 kommentarer:

  1. Eller min "favorit":
    - Åh vad roligt! Nu ska ni se att ni får egna barn....!

    Får man slåss?

    SvaraRadera
  2. Jamen, det är ju en favorit! Ofta åtföljd av en story om hur nåns kusin fick egna barn. Klart man får slåss!

    SvaraRadera