Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 13 juni 2016

Tjejigt

D. leker med flickor. Då har han roligt. Det verkar utmärkt. Jag vill att han ska ha roligt.

Häromdagen var D. på kalas hos ett annat barn i klassen. När han kom dit sprang en flicka fram och sade: vad bra att du är är, jag är enda tjejen!

Förutom att det är synd att hon ska behöva tänka så 2016, så gillar jag det gränsöverskridande i att det hjälper henne att just den här killen kommer och är hederstjej.

D. har för övrigt också varit enda killen på ett kalas för bara tjejer. Ingen verkar tycka att det är konstigt, det ska bara vara så.

Finns det hopp om att han kan få fortsätta att leka och hänga med sina tjejkompisar om fem år, eller om sju år, eller går det plötsligt inte då? Då är det ju ändå 2021, menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar