Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 18 juni 2016

Kostnad

Helt paket müsli uthällt idag igen!

Men det är ändå mycket billigare än att laga lambdasonden på bilen som passade på att gå sönder just när jag ska skjutsa runt tre barn på sommaraktiviteter. Fast den hade förstås inte Dong-Mei med att göra.

Det är väldigt svårt att åka buss här i stan, för övrigt. Reseplaneraren  för stadens kollektivtrafik föreslår att jag ska åka runt i 40 minuter först och sedan GÅ i 15, istället för att ta min bil och åka i sju. Och då bor vi mitt i stan. Nån från reseplaneraren är varmt välkommen att hänga på Elsas gäng och se hur det fungerar att GÅ med en tvååring och en fyraåring (och en sjuåring, men han får bita ihop) i 1,3 kilometer.

Och sen närmar vi oss nog svaret på gåtan om varför människor åker för mycket bil. llTrots att de, liksom jag, gärna hade åkt kollektivt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar