Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 29 juni 2016

Lösning

Eftersom det länge rådde sådan förvirring kring Dong-Meis namn kallas hon ofta helt enkelt "den lilla människan". Idag sade jag det till min svåger, där har vi den lilla människan.

Men då rättade Dong-Mei mig.

-Dong-Mei! sade hon.

Hon är inte Elsa, inte heller den lilla människan.

Hon är Dong-Mei. Om hon får bestämma.

Elsa blir allt mer avlägset. Och hennes syskon har klargjort att de inte tänker byta till Elsa i alla fall. Och vi som funderade så länge på vad hon skulle heta. Helt i onödan. Hon hette redan något, det fanns redan en lösning.

Så är det förmodligen med det mesta, om man bara lugnar ner sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar