Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 28 januari 2017

Husmorsskolan, del 2

Jag har ju tidigare tipsat om att ett säkert kort för att hemmet inte ska förfalla är att man som husmor (eller husfar) aldrig nånsin sitter still. Sitter man ner eller rör sig inte benen, så är det fel.

Här kommer fortsättningen: Man ska aldrig tänka, äsch jag tar upp hushållspappret på hyllan sen när jag liksom river av köket. Nej, för det tillfället kommer inte, och har man gjort femton småplock innan man eventuellt hinner riva av ett helt rum, så är det välkommet.

Alltså: ser man nåt man hinner göra, i det här fallet medan de tre barnen bakar muffins (D. arbetsledare, A. och Dong-Mei får sig tilldelat uppgifter av D.) och man själv övervakar diskret, så gör man det. Flyttar ett lypsyl, packar upp en påse med tre saker i från Apoteket och lägger på medicinhyllan, lägger trasan i tvätten, tar fram en ren.

Är detta jätteroligt? Nej. Men det är ändå så att mina tre favvomänniskor är där samtidigt. Det hjälper mycket.

Men nu bråkar de väldigt om muffinsarna hör jag. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar