Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 10 januari 2017

Nej!

Det gick ju så bra. I morse var den som var sjuk igår så frisk med glittriga ögon. Frukost åts, kläder togs på till och med mössan och jackan och skolväskan. Cellon stod klar med noterna i påse vid sidan om.

Och sedan kräktes han på golvet i hallen.

Kläder togs av, tvättades, golv skurades.

Sen fick A. ont i magen också. Och där är vi nu.

Jag som är så glad åt mina barn. Jag är nu så evigt trött och springer mellan alla. Och så måste man göra mat åt den som inte är sjuk, och så måste man faktiskt äta själv, för annars finns det ingen som kan springa längre.

-Idag kan du öva dig på att vara snäll, sade A. när jag hade snäst för tredje gången, för de VILL något hela tiden och så är det tvätten (nittio grader dagen till ära), maten, nyponsoppan till kräkaren, ringa dagis, skolan, jobbet. Och mannen, för att åtminstone få lite sympati.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar