Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 14 maj 2019

Fotoblogg on the roll

Jaha, det här med fotobloggning. Det lät ju som en bra idé, innan jag kom hem och insåg att det är ganska ont om dagsljus på kvällarna. Då blir det dassiga foton. Är bloggare hemma på dagarna kanske, och tar bilerna då?

Men imorse tog jag till telefonen på väg till jobbet. Här konsumerar Dong-Mei ett äpple bakpå cykeln på väg till dagis. (Tänkte ta kort på smoothiesen på frukosten, men det var mörkt och den var lite -grå? Kanske havregrynen. Kunde lagt på rosa filter, förstås. Smoothie känns lite mer som nåt man visar upp än äpplen.)

Nej. Det är inte direkt en prisvinnande bild. Men det är fotobloggning.

Jag har börjat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar