Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

torsdag 9 maj 2019

Röjarfest

Igår kväll var denna Elsamamma ute. På museum, därefter middag och ett litet glas bubbel.

Hemma före 11.

Idag är Elsamamman lätt illamående och har ont i huvudet. Observera att jag inte ens drack upp hela det enda glaset. Att jag sov före halv tolv.

Kan man helt ligga av sig, så att kroppen glömmer alla andra existensformer än att koka mannagrynsgröt, göra potatismos och dammsuga? Och för att verkligen festa loss, spela ett parti Skipbo (Det är verkligen kul, det är det.). Så att man får träningsvärk i hela systemet av att inte skynda hem, torka diskbänk, packa ryggor, hänga tvätt och köpa mjölk?

Kan man i så fall träna, så att ett litet, inte ens uppdrucket glas Cava återigen blir okej? Så att man kan äta utemat? Det finns ju inte mannagrynsgröt på de flesta restauranger (men, det är ett hipstertips, hörrni, Söderkorgar!), så jag blir tvungen att lära mig äta nåt annat igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar