Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 13 maj 2019

Fotoblogg

Jag har ju fattat av andra bloggar att det man huvudsakligen skriver om är vad man konsumerar:

Kläder man köper till sig själv.
Och till barnen.
Mat man äter.
Mat man lagar.
Kanske resa man har köpt.

Det man konsumerar är man. Eller: Det man viasar upp av det man konsumerar är man.

Det funkar inte för mig. Det kan helt enkelt inte vara sant.

Barnen och jag är inte summan av vad vi konsumerar. I så fall måste jag lägga av med fiskpinnarna direkt.

Men nu tänker jag: Hur skulle det vara om jag faktiskt visade upp det vi konsumerar? Inköpta grejor. Lagade middagar. Bakade bullar. (Jag får nog ta några saker vi köpte för länge sen också, jag köper inte så ofta, orka det, jag köper liksom ett klabb i taget, vinterkläder till alla som behöver, klick, betala, förfäras, glömma.)

Fram med kameran och ett bra objektiv och så upp med bilderna på bloggen. Nä. Först greja med dem i Photoshop (Jag dör av tåkighet, men i princip vet jag hur man gör av någon anledning, har varit tvungen att redigera bilder för några artiklar någon gång, men det finns helt klart de som kan bättre, men jag dör i alla fall, inte min kopp te.)

Nu är jag inte hemma, jag  jobbar i annan stad idag, så just nu inbillar jag mig att det här vore en kul och ball utmaning och så skulle jag ha bilder att spara till barnens framtid. Men när jag väl kommer hem och ser att det inte finns en enda rimlig vinkel att ta en bild ur utan att det sticker fram ful plastmatta, dammråtta, utkletad sylt (hemkokt, såklart!), så kommer min entusiasm att falna något.

Men vi kan väl se hur det går?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar