Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

torsdag 9 maj 2019

Svårt

Varför, varför, varför kan inte min fina A. haka på sociala situationer?

Ingen tror riktigt på oss, för hon gillar att prata med vuxna och det klarar hon ju så bra att de som ska avgöra om hon klarar sociala situationer oftast är övertygade om att det är hennes paradgren.

Men det är med vuxna, det.

Imorse lämnade jag A. på fritids. Tre tjejer frågade uppspelt, eftersom de ska på utflykt, vad hon hade med för matsäck.

-Pannkakor, sa A. Och ni? (Det var bra att hon frågade tillbaka i alla fall.)

Flickorna berättade om sin matsäck, och sen hade de kunnat fortsätta prata och hänga. Men då går A. till annat rum.

Man måste ju hänga på lite. Hon blev inbjuden.

Varför kan inte min fina unge det?

Ingen får ju se hur fin hon är, om hon inte är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar