Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 22 maj 2019

Guilt trip

Den lille gosskoristen D., som förresten inte sjunger i gosskör för tillfället, men som går i musikklass, åker in till stan och skolan själv varje dag. Jag tycker att det är lite för tidigt, men det finns inget alternativ om han ska gå i musikklass, som han verkligen gillar. Han har lovat att ringa på tre ställen: när han tar tunnelbanan, när han går av tunnelbanan och när han kommer fram till skolan. Då har vi koll på var han är.

Imorse var han ganska purken på mig för att jag hade lånat ut hans cykelhjälm till A. och då lät han bli att ringa. Detta talade vi sedan om. Jag sa att han var tvungen attt ringa, om något händer måste vi ju få veta det så snart som möjligt. Jag blev guilttrippad.

D: -Men varför släpper du iväg mig själv då om du inte tycker att det är tryggt!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar