Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 20 maj 2019

Kaos är granne med Gud.

Jag har med åren utarbetat några regler för hemmets skötsel. Jag har tagit upp ett par tidigare, men jag sammanfattar dem här:

1)  Sitt inte still. Rör dig över ytorna, plocka, flytta torka konstant. Sitter du ner? Då förfaller det.
2) Utnyttja all dötid. There is no such thing as dötid. Varje liten stund går att utnyttja. Plocka upp ett blomblad, torka en kakelplatta, lirka fast ett lossat gångjärn medan du väntar på att tevattnet ska koka upp.

Till de här reglerna vill jag lägga den här:

3) Multitaska. Mitt bästa exempel: sitt inte sysslolös på toa. Det kanske bara tar 30 sekunder, men under den tiden hinner man montera upp en rulle toalettpapper eller torka av en spolknapp. Borsta tänderna och damma av pianot med vänsterhanden. Torka håret och fös samtidigt ihop utspillda pärlor med foten. Listan kan göras mycket lång.

Vi har förresten lite olika syn på vad som är ett bra hushåll. A. tycker så här:


Jag tycker såhär.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar