Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 30 oktober 2015

Ännu mer gelé samt ett fynd

Bubble tea är en taiwanesisk uppfinning, vilket inte bör förvåna någon.

Igår var D. och jag på nattmarknad. Där kunde man köpa brun gelé ur tråg, och jag menar stora tråg, minst en meter i diameter full med bruna gelékuber i storleken två kubikdecimeter eller så. I dessa tråg simmade, eller flöt, eller låg ovanpå gelén limefrukter.

Men vi hittade också världens underbaraste nybakade sockerkakspannkakor, som æbleskivor, med en himmelsk vaniljfyllning. D. och jag var förstummade. Jag hoppades att han bra skulle orka två, tre, men han krävde (rättmätigt) hälften av de små bollarna. Mitt snälla barn ville att vi skulle ta hem några till pappa och A., men jag lyckades övertyga honom om att de skulle ätas helt nygräddade (hehe).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar