Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 17 oktober 2015

Om att bli mamma

Man kunde tro att ställd inför så stora ting som att få ett barn skulle man förändras. Sluta vara futtig. Föräldraskapet, för att inte tala om detta mytomspunna moderskap, gör allt nytt.

Inte mig.

På planet på väg hit tänkte jag mest på detta: hur kan människor ta av sig skorna vid sina flygstolar, och sedan underlåta att ta på sig dem när de går till toaletten? Förstår de inte att strumplästen suger åt sig outsägligt läbbiga saker från flyplanstoalettens minihytt? Vet de inte att de flesta bakterierna finns på just golvet?

Kanske är det just det faktum att moderskapet inte har förändrat mig i grunden som gör att jag tycker att det är roligt med många barn. Allt förändrades, men blev ändå vid ungefär detsamma. Jag är lika småaktig, lika neurotisk. Inget att vara rädd för alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar