Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 21 oktober 2015

Huvud, axlar knä och tå

På melodin "Tower bridge is falling down" sjunger man den kinesisktalande världens motsvarighet till "Huvud, axlar knä och tå". Huvud, öron låter lite som tower, nämligen.

Den här sången har jag lärt mig av D. som läser mandarin som modersmål i skolan. Och den här sången kan Elsa, den har någon sjungit för henne. Sjunger man den så bankar hon entusiastiskt på huvudet och vet att det är fler kroppsdelar som ska med, men det är svårt att hålla ordning på alla.

Extremt roligt är det i slutet. Ögon, öron näsa och mun. Hon skrattar varje gång.

Och jag får peta på den lilla mjuka skrattrynkade näsan. Och lilla mjuka munnen.

Så då tar vi den igen. Och igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar