Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 31 oktober 2015

Puss på dig

Igår fick jag en stor blöt bebispuss på munnen av bloggens huvudperson, tillsammans med ett mmm-mah.

Jag vill såklart tolka det som att Elsa älskar oss väldigt mycket nu. Men det kanske är lite tidigt. Det det i alla fall betyder är att Elsa har övats på pussar ganska mycket. Hon kanske kunde det innan, förresten, slängkyssar har hon varit generös med så länge jag har känt henne. I alla fall har jag inget alls emot en och annan mmm-mah, eller qing qing.

Lite mer osäkert är det med A. och pussar. Hon och jag lekte välj-en-av-två härom dagen. Man får välja mellan t.ex. glass och godis, eller utflykt eller saga eller nåt och säga vad som är bäst. D., som är en mycket analytisk person, har alltid gillat den leken. Jag tror han inser att om man har sagt att godis är godare än glass och att glass är godare än gurka, så kan inte gurka vara godare än godis.

Hursomhelst: A: fick välja på pussar eller kramar. Hon valde lekplats. Men Elsa pussas i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar