Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 8 december 2015

Fel

Idag verkar det vara slut på feber, men det gnälls. Elsa är gnällig. Det går inte att sätta ner henne en sekund, hon är inte nöjd.

Det kan vara så att hon är trött och lite sjuk. Men, tänker jag, för jag har adopterat henne, tänk om hon är olycklig, söndertrasad, saknar något eller någon, tänk om hon inte känner sig trygg här, tänk om vi inte kan ge henne den familj hon behöver, tänk om ingen kan det, om det är försent. Då dör jag.

Men man får inte veta. Hon kan ha ont i halsen, hon kan vara trött, hon kan vara rädd, hon kan vara arg. Allt vi kan göra är att fortsätta att bära, och läsa och stoppa om och sjunga.

Så då gör vi det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar