Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 1 december 2015

Klädsamt

Elsa har ärvt kläder. Oj, vad hon har ärvt. 

Det betyder att det är svamplappar på knäna på jeansen, t-shirtarna är rymliga och störst på bredden efter mycket torktumling. Färgerna något matta.

Idag fick jag nog. Något nytt ska hon väl få ha?

Hon fick två tröjor och två byxor. Nuså.

Hon bryr sig inte om det ett dugg själv. Och jag borde inte heller bry mig om det. Det finns riktiga problem, såna som vi inte har här där vi kan byta ut den tydligen inte så goda babylasagnen mot en banan och ett kex och kanske slänga fram en mugg med mjölk också, för oj, filen är slut.

Men nu har hon i alla fall ett par kläder som är helt hennes egna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar