Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 18 januari 2016

Fruktstund

Idag är det två barn hemma. A. går bara på förskolan tre dagar i veckan. Hela förmiddagen har vi kittlat varandra och kallat varandra stor och liten bajskorv. Jag har helt givit upp och bejakar numera kiss- och bajsåldrar. Efter sagostunden har vi fruktstund. Det gäller att ha lite rutiner för att att det inte ska bli en enda tidsgröt av föräldraledighet.

-Jag är din storasyster, förklarar A. för Elsa över kiwifrukten. A. känner sig ganska stor när D. inte är hemma. 

 Hon surplar kiwi ett tag, sedan kommer det ett eftertänksamt:

-Jag ska inte säga bajskorv mer.
-Ska du inte säga bajskorv mer?! säger jag. Varför inte det?
-Jag ska bli stor.

Vi få väl se. Jag kommer nog, trots allt, sakna bajskorvarna om hon gör verklighet av sitt hot om att skippa dem för alltid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar