Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 23 januari 2016

Min pipeline

Häromdagen var det mycket snö och jag och Elsa skulle till sjukhuset för provtagning. Bilen inplogad bakom driva. Alltså spårvagn. På hållplatsen började jag prata med en mamma och hennes lilla barn. Mamman var från Kina och på något vis fick hon  reda på att vi försöker sjunga och prata med Elsa på kinesiska så mycket det går. Och det är inte mycket som går.

Så kom det sig att Elsa och jag och en annan mamma stod och sjöng Blinka lilla stjärna på kinesiska på en spårvagnshållplats i Göteborg. Det är nog med på listan över saker som jag inte direkt såg låg i pipelinen för tio år sedan. Men så mycket roligare min pipeline är än jag trodde då.

1 kommentar:

  1. Så fint du skriver om ert liv med barnen! Fängslas av dina korta små berättelse från vardagen med adopterade barn. Tack!

    SvaraRadera