Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 18 mars 2017

Riktiga syskon

Barnens bakgrund. En ständig källa till intresse för utomstående. Jag undrar varför.

Är det bara för att alla gillar en bra historia? Men det finns ju fullt av bra historier, är verkligen våra barns historier så omåttligt intressant?

Och så detta med BLODET. Är de släkt PÅ RIKTIGT?

D. och Dong-Mei, de är ju så lika, är de släkt?

Nej, mina vänner, men de är kineser båda två, och ni kanske inte har sett så många kineser eller intresserat er så väldigt för kinesiska ansikten, eller älskat några bärare av kinesiska anletsdrag mer än något annat, så att ni ser att man inte är så lik varandra för att man har mörkt brunt hår. De har för övrigt inte samma sorts mörkt brunt hår. De har olika ögonfärg. De har olika ansiktsform. De har olika sorts kroppskonstitution.

Och, jo, de är släkt. Men om jag hävdar det så börjar det obligatoriska förklarandet för mig, eftersom man bör utgå från att jag är lite dumihuvet, i synnerhet i frågor som gäller adoption.

Jamen FRÅN BÖRJAN!

Jaha, menade du SÅ, det hade jag aldrig anat.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar