Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

söndag 5 mars 2017

Sverigedemokraterna och adoptionerna

D. går runt och sjunger mellohits. De är på engelska och han får texten fel.

Ajdigonna, ajdigonna.

I don't give a, I don't give a,
I don't give a, I don't give a,
fuck what the others say
I'm gonna love you anyway

Lika bra kanske att han inte får med alla ord.

Men jag kommer att tänka på att jag för flera år sedan, innan SD kom in i Riksdagen, och städade upp sin fasad, googlade på partiet.

Då hittade jag ett inlägg av en sverigedemokrat som hade en synpunkt på internationell adoption. Han blev äcklad, skrev han, när han såg ett brunt barn gå mellan sina två vita föräldrar och hålla dem i handen.

Äcklad.

Jaha.

Till och med en vanlig mellohit har svaret på det:

I don't give a, I don't give a,
I don't give a, I don't give a,
fuck what the others say
I'm gonna love you anyway

Tack, Lisa Ajax. Det är ett utmärkt svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar