Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 8 mars 2017

Friskare

Det här med misinen.

Det funkade ju inte med chokladmuta, glassmuta eller "du får ta själv!".

Det fick bli övergreppsvarianten. Jag grät. Dong-Mei spottade och protestkräktes lite också. Det smakar säkert apa, jag förstår det.

Men. I morse gick en liten tvååring ur sängen själv och tultade in i köket. Hon blev arg och ledsen direkt när hon fattade att dagens första punkt var mer misin, återigen med övergreppstekniken.

Men sen. Hon är svalare. Hon pratade mer under fem minuter än hon har gjort hela veckan. Nu ligger hon och tester coola ljud på köksgolvet. Hon skrattar. Jag hade redan glömt hur söta muständer hon har, ett litet överbett orsakat av nappen.

Att inte ge misin till en som blir så glad är också ett övergrepp.

Det är en nåd att leva i en tid när antibiotika verkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar