Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 6 mars 2017

Värdelös

Det är lätt att känna sig ganska otillräcklig.

Medan jag försöker få iväg ett jobbmejl tjatar Dong-Mei om att hon vill ha välling. Hon har feber, det är bra om hon dricker. Och välling gillar hon, så det får hon i sig.

Till slut reser jag mig och säger hurtigt att nu gör jag välling. Men då har min äskade lilla sjukling somnat framför barnprogrammen. Och missat sin välling.

Jag vet, det finns värre saker att känna skuld över. Men idag var jag inte direkt nån supermorsa till nån. Och hon är så liten, och sjuk är hon också.

De andra barnen tjatar också. De vill ha banan, och om A. har fått banan och ska få välling, så vill D. ha något mer än bara banan, för det får A. och han gillar inte välling.

Och då fräser jag. Så att jag ska ha möjlighet att ha dåligt samvete för att jag inte bara är en dålig förälder till sjuka tvååringar, utan en dålig förälder, full stop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar