Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

söndag 26 mars 2017

Seriöst?

Jag fattar inte hur det ens är möjligt att ha så mycket sjukor hela tiden. Det hade vi inte på min tid. Men då gick ju inte alla barn  på dagis. Att åtminstone några mammor var hemmafruar gjorde väl att inte hela barnbefolkningen gick på dagis och spred epidemier. Det finns onekligen vissa fördelar med gammal hederlig ojämställdhet.

Igår började mitt halsont som suttit i i över två veckor gå över. Jag var så glad. Äntligen en arbetsvecka när jag inte behöver gå hem och lägga mig klockan två för att orka hämta barnen halv fyra.

Men då, ikväll, slog Dong-Mei till på en rejäl feber. A. hostar. Och hostar.

Seriöst?

(Får man sparken om man aldrig är på jobbet?)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar