Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

torsdag 16 mars 2017

Irritationsmoment numero jag vet inte vad

Man ska inte låta sig provoceras. Inte på morgonen av långsam påklädning, inte på kvällen inför middag. Men ändå.

Jag lagar enklast möjliga middag: färdiga köttbullar, makaroner, kokta morötter, konserverad majs och tomater. Inget tar tid. Men med det här gänget hemma tar allt tid. Dong-Mei duschar, och ska torkas och kläs på. A. ska också torkas, fast i stjärten. Dong-Mei upptäcker att jag har nallat ett kex medan jag lagar mat. Hon kräver också kex.

Snabbmiddagen tar fyrtiofem minuter att få fram.

D. blir dramatisk. Han har ont i maaagen för att han är så hungrig.

Och jag som har bestämt mig för att inte bli irriterad. Snoret rinner, det gör ont i öronen för att inte tala om svalget varje gång jag sväljer, ögonen simmiga.

Jag blir jätteirriterad.

Igen.

Förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar