Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 10 september 2016

Besparing

Jag blir röd, kliig och prickig i ansiktet om jag inte använder svindyr tvål. I somras hade jag åkt ifrån min dyra tvål och det fanns inte en butik i sikte från sommarstugan som sålde svindyr tvål. Jag hade alltså att välja på att inte tvätta ansiktet alls, använda bara vatten, eller handtvål.

Eller barnens top-to-toe wash.

Den är dokumenterat mild står det och den utlovar no more tears. Så när barnen har sagt att det svider i ögonen har jag haft måttligt med förståelse för det.

Jag tog barntvålen. Och jag kan konstatera det här:

Den svider verkligen i ögonen. Numer är jag mycket mer empatisk när de klagar på det.

Jag blir inte prickig av den.

Och det, det är en besparing värd namnet. Annars kostar en liten tub tvål 300 kronor och nu kostar en stor pumpflaska kanske fyrtio. Jag tjänar ju in en tusenlapp om året. Därför gick jag omedelbart och liksom belönade barnen för deras existens genom att köpa nån sorts tvålmodellera. Flera färger av nåt klet i cellofan och man kan ha det som bubbelbad, tvål eller schampoo.

(Det ledde genast till en "orättvisa". Som jag kanske ska berätta om senare.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar