Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

torsdag 15 september 2016

Orättvisor

Jag har köpt en sorts tvålmodellera i kanske åtta olika färger som ligger i en rulle. Man bryter en bit och så tvålar man eller schamponerar sig med den. Eller gör den till ett litet djur. Den luktar skumt, som rökelse, men frånsett det är den kul.

När man är barn i vår familj och badar får man välja två färger åt gången, för att det liksom inte ska förhandlas i evighet. En gång gjorde jag fel. När A. hade valt lila och blå, sade jag att det var okej att välja grön också. A. ville inte ha grön. Hon tog bara två färger.

D. hörde det hela. När han duschade (han kan inte bada, han har tejpade sår på armarna på grund av skärolyckan härom veckan) ville han ha tre färger.

Nej, sade jag, vi tar två. A. hade två.
- Ja, men hon hade chansen att välja tre.

Jag är så orättvis.

Men jag kan inte bättre än så här. Jag gör faktiskt mitt bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar