Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 19 september 2016

Röra igen

Jaha. Man får se det som terapi. En övning i tålamod.

Jag hatar röra. Nu är det röra överallt. I hallen står den ouppackade väskan från helgen, för vi kom hem sent i söndags. I barnens rum totalt kaos med pysselsaker överallt. I vardagsrummet, min heliga zon, ligger det högar med ren, vikt tvätt, som snart är ovikt igen, eftersom jag inte har lagt in den.

Men nu gör jag inget åt detta. Jag lagar lunch. Det kräver enormt mycket av mig, men jag vadar genom eländet och gör lunch. Häller upp mjölk i glas.

I natt, kanske, som mag inte är medvetslös av trötthet då, så ska jag städa. I alla fall lite av allt ska jag städa. Nu ska jag uthärda, gnola på en visa och äta mat ovanpå röran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar