Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 26 september 2016

Havregrynsgröt, forts.

Aha, hon hade hällt i lite jordnötsolja också. I göten alltså, tillsammans med peppar, salt och lite sylt och vatten.

Hon är lite åt det smalare hållet, Dong-Mei, eftersom hon sällan sitter still och äter och alltid fräser runt som en gräsklippare. Så lite extra olja är bara bra.

Om ens barn är fött i Sverige antar jag att man inte får ge jordnötsolja. Inget med jordnöt. Men det här är Dong-Mei, och hon är från Taiwan. Inte för att jag tror att själva genuppsättningen skyddar mot jordnötsallergi, men vi har ju vistats Taipei och lite runtomkring med Dong-Mei i över en månad och ätit lite här och där. Och då ingår jordnötsolja, helt enkelt.

Jag ska lämna lite gröt och olja framme imorgon också, så kanske hon får i sig en och annan extra kalori.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar