Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 11 november 2015

Flyga

Flyga med barn har vi gjort mycket. Vi startar ju liksom alltid våra relationer till barnen med en längre flygresa.

Därför trodde jag att jag visste hur det gick till. Först pillar de lite på spännet till säkerhetsbältet. Sen sover de åtta timmar, får en flaska välling och sover två till.

Inte Elsa. Hon sov kanske sex timmar. Sen fick hon en flaska välling och tänkte godmorgon (zao an). Och krävde mycket tydligt och högt att få promenera runt. Det återstod fem timmars flygtid.

Vi promenerade i gångarna på flygplanet. Elsa hälsade på svenska, jehjeh, på alla, och sade hejdå till dem på engelska, ba-bye. De flesta tyckte att det var charmigt i ganska begränsad utsträckning och jag förstår dem. Jag vill också bara sova och glömma att jag flyger när jag flyger.

Vi tog nog femtio varv i economy class. Och kollade nödutgångarna och personalutrymmet. Jag lyckades avstyra toalettbesök med denna unga passagerare. Jag gillar fortfarande inte flygplanstoaletter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar