Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 23 november 2015

Termobrallor

I Taipei finns de flesta produkter på temagator. Jag har aldrig riktigt fattat grejen. Om man vill ha friluftsartiklar ska man gå från tunnelbanestationen Da'an mot Da'an Park. Tiotals, tjugotals affärer som är Friluftsmagasinet. Samma jacka från NorthFace i flera av fönstren.

Men sen har jag hört att hemligheten med Starbucks succé bl.a. var att de etablerade ett nytt café tvärs över gatan från det gamla. Så hade ingen tänkt förr, och det kan jag förstå, och Starbucks verkar ju klara sig.

Jag behöver termobrallor, jag står inte ut med lekplatser i denna kyla utan termobrallor. Och som läget är nu måste jag springa mellan de stora kedjorna, fram och tillbaka över hela stan och det går inte, för alla barn, nästan, är förkylda och förresten gillar de inte shopping ens om de är i toppform.

Borde köpt termobrallorna i Taipei. Fast ärligt talat: de hade kanske ett och annat Goretexplagg. Och vissa Taipeibor utrustade sig med Hunterstövlar och grejor när det blev 22 grader och duggregn. Men jag tror inte att de har termobrallor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar