Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 14 november 2015

Många

-Ska du ha tre barn nu!? undrade min granne som såg Elsa i den genom Blocket införskaffade vagnen. Klarar du det?

Det vet jag inte om jag gör. Jag föreställer mig att vi gör det. Men idag var det jag, inte vi, som åkte till Plikta, Göteborgs roligaste lekplats mit drei Kindern.

Hur gör folk som har många barn? Medan jag gav Elsa lunch kom D. och rapporterade att A. hade fastnat uppe på valen. Det vill säga hon kunde inte komma upp, hon hade kunnat komma ner, men det tänkte hon icke. Nån annan mamma försökte lirka, förgäves. Jag kände mig som en slummamma, som inte direkt kom och fixade min unge.

Sen somnade A. på spårvagnen. Jag bar henne med en arm, puttade vagn med en arm och försökte hålla D. som kände sig marginaliserad på gott humör.

Hur gör man, egentligen? Jag tror inte att jag fick alla rätt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar