Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 13 november 2015

Tack

Elsa tackar (xiexie).

Idag vid två nya tillfällen.

När man beslagtar något från ett barn, något vasst, dyrt, farligt, då säger ju en del vuxna ett lite beskäftigt "tacktack", som om barnet gav ifrån sig den jättespännande grejen frivilligt. Idag nappade jag åt mig en sprayflaska som Elsa hade. Då: xiexie. Här är det någon som har tagit farligheter förr. Med ett tack.

Och så var det blöjbytet. Elsa krånglar vanligen så infernaliskt med blöjbyten att det är omöjligt att säga när aktiviteten börjar och slutar, men idag fick jag till ett lite koncist byte, på med blöja, kardborreband fästa, brallor på - klart! Då: xiexie.

Xiexie själv, hördu, Elsa. För allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar