Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 5 oktober 2016

Ekollon

Medan jag är ute på nätet och letar efter den där ekollonvasen, som kunde vara så trevlig att ha så här på höstkanten, så smiter Dong-Mei in i D:s och A:s rum. Och får tag i en sax.

När jag upptäcker henne står hon och försöker klippa sönder en smällkaramell som D. har gjort och är väldigt nöjd med. Lyckligtvis använder hon vänsterhanden, så det händer inget när hon klipper. Hon förstår att jag inte är nöjd med att hon är i syskonens rum, och inte heller med att hon har en sax. så när jag börjar med, nej, Dong-Mei, här ska du inte vara och inte ha sax, farligt, farligt, föregriper hon mig med ett käckt:

-Hej mamma! Hu må du?

Jag mår bra tack.

Hon är fortfarande kvar i rummet så charmoffensiven funkade. Men nu ska jag ta med mig henne ut. Vi kanske kan plocka ekollon.


1 kommentar: