Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 19 oktober 2016

Tack

Min svärmor, som ändå har uppfostrat fyra barn, tycker att Dong-Mei är "envis som sju grisar på tvären".

Men nu har hon lärt sig att vägra artigt.

-Dong-Mei, säger jag, ska du ha overall eller jacka?

 Som om det bara finns de två valen. Det har jag hört ska funka med barn. Då väljer de en av de två.

-Ingen, tack, svarar Dong-Mei.
-Nehej?!
-Tröja, tack.

Så i helgen var vi ute på lekplats i duggregnet och den märgkramande fukten i solklänning, igår var vi på stan i huvtröja. Själv hade jag linne, långärmad t-shirt, yllepolo och fodrad jacka och tyckte att det var bra kallt.

Ingen tendens till att samarbeta. Men en mycket trevligare förpackning på krånglet är det ju med tack på slutet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar