Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

söndag 2 oktober 2016

Lus

Eftersom Dong-Mei häller ut alla hygienprodukter hon ser och når, så har jag slutat med flytande produkter, så gott det går. Jag har till och med bytt ut vanligt schampo mot schampobars. Det är något som inte funkar med de här små barsen. De löddrar fint och håret blir gnisselrent, men det kliar.

Jag konstaterade att det kliar av schampot redan efter ett par användningar, långt innan det var dags för höstens obligatoriska lusdrev.

Löss i skolan, löss på dagis.

Jag luskammar och kollar. Inga löss.

Men det kliar ju på mig! Jag påminner mig: det är schampotvålen, det kliade förra veckan också.

Parasiter är inte min grej. Men bättre än kräksjukan, förstås. Jag tror faktiskt inte att jag skulle flippa alls om det dök upp en lus. Jag skulle tvätta, men inte tappa det helt. Men än så länge är det alltså bara schampobaren som är problemet. Jag kanske får anledning att återkomma i frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar