Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

torsdag 20 oktober 2016

Super duper

I födelsedagspresent i våras fick Dong-Mei en klänning som jag trodde hon skulle gilla. Det gjorde hon. Och nu ångrar jag den. Den är intressant ful. Den är gjorts av sladdrig, tunn jersey, vit i botten  och med rosa, cerise och orange ränder. På bröstet står i paljetter "super super".

Den "kom bort" ett tag i somras, men sen fick jag dåligt samvete och den kom fram igen. Nu har hon haft den varje dag i fyra dagar, dag som natt. Det går inte att få av den. Ibland får jag på något ovanpå, men för det mesta bara denna fula klänning.

Den är fläckig, såklart, Dong-Mei håller aldrig mer än ett par timmar utan fläckar. Men de stör ju inte henne.

Ikväll måste jag på något sätt få av den och göra så att den kommer bort några dagar igen. T.ex. bör den tvättas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar