Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 11 oktober 2016

Röra att sova i

Det här är en sån där kväll när jag är ensam med barnen. Jag har också hemskt ont i huvudet. Då bör jag helt enkelt bara se till att det ligger framme kläder att hoppa i i morgon bitti, att bilnycklar och husnycklar är på plats. Frukostporslinet är redan framdukat, bröd på tining, osthyveln redo på köksbordet. Inte lägga undan tvätthögarna, skorna, konstiga leksaker. Bara bums i säng.

För i natt, ja då händer det säkert saker.

Dong-Mei ska drömma mardrömmar. Inte ta den, D! ska hon skrika. Många nattliga oförätter begås.

A. ska kissa.

D. ska ha växtvärk.

Dong-Mei ska tappa nappen.

Jag ska ha vaknat så många gånger att jag inte kan somna om, utan börjar lyssna på dokumentärer på sr play.

Därför ska jag inte plocka i något, utan somna mitt i röran. Det kräver övning. Men jag kan lära mig det!

Vilken otrolig nåd att få leva i en röra som ens tre barn har skapat. Det ska jag tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar